2007-11-13

Inoyat haqida

E'ski Ahd kitoblarida inoyat so'zi ibroniy tilida quyidagi ma'noni bildiradi: e'zgulik, inoyat, chiroy, ko'rkamlik, yoqimli, qadrli, suyukli.
Injilda yoki Yangi Ahdda inoyat so'zi yunon tilida quyidagi ma'noni bildiradi: inoyatli ish, inson yuragida sodir bo'ladigan va hayotida namoyon bo'ladigan Ilohiy ta'sir, ijobat bo'lish, foyda, suyukli, in'om, sovg'a, himmatli, quvonch, e'rkinlik, minnatdorchilik. Tabiiyki Muqaddas Kalomdagi inoyat so'zi o'zbek va boshqa tillarga tarjima qilinganda har doim ham bitta “inoyat” so'zi bilan tarjima qilinmagan. Shuning uchun quyidagi oyatlarni o'qiganingizda shuni e'sda tuting.

Inoyat haqida qisqa ma'lumot

1. Inoyat – Najotkor Xudoning insonga bo'lgan yaxshiligi, e'zguligi va sevgisidir. Bu munosabat inson qilgan qandaydir solihlik (e'zgu, savob) ishlari tufayli paydo bo'lmaydi. (Titus 3:4-5).
Shuning uchun inoyat har safar qonunga qarshi qo'yiladi. Qonun deganda Muqaddas Kalomda Muso orqali berilgan diniy qonun nazarda tutiladi. Lekin shunga qaramasdan, “qonun” so'zi boshqa qonunlarni ham bildiradi. Bunga misol bo'lib insonlar o'zlari o'ylab topgan turli qoida va qonunlar bo'lishi mumkin; masalan: har hafta ro'za tutish kerak, har kuni kimgadir e'zgulik qilish kerak va hakazo. Agar Muqaddas Kalomni yaxshi o'rgansangiz, Musoning qonuni va boshqa qonunlar o'zicha yomon e'masligini ko'rasiz; lekin inson shu yaxshi qonunlarni o'zining bashariy gunohkor tanasi bilan to'liq bajara olmaydi. Agar inson bitta ham qonunni buzadigan bo'lsa, u qonunning hammasini buzgan bo'ladi. Qonun bilan inoyat orasidagi farqni va ular nima maqsadda berilganligini bilib olgan kishi chindan ham bahtli bo'ladi, chunki shu orqali u g'alaba qilib yashashga e'risha oladi.
Agar inson qonun ostida bo'lsa Xudovand undan solihlikni talab qiladi, lekin odam inoyat ostida bo'lsa Xudovandning O'zi unga solihlikni beradi (Rimliklarga 3:21-22; 8:4; Filippiliklarga 3:9).
Qonun Muso ismi va ishlar bilan bog'liq; inoyat e'sa Iso Masih va imon bilan bog'liq (Yuhanno 1:17; Rimliklarga 10:4-10). Qonun yaxshilarni barakatlaydi, inoyat e'sa yomonlarni qutqaradi (Chiqish 19:5; E'fesliklarga 2:1-9). Qonun barakatlarni ishlab topish yoki ularga sazovor bo'lishni talab qiladi, inoyat e'sa bepul (tekin) va e'rkin tarzda beriladigan in'omdir (Qonunlar 28:1-6; E'fesliklarga 2:8; Rimliklarga 4:4-5).

2. Inoyat davri Iso Masihning o'limi va qayta tirilishidan keyin boshlandi (Rimliklarga 3:24-26). E'ndilikda odam najot topishi uchun qandaydir ishlarni qilishi kerak e'mas, balki Iso Masihni imon bilan qabul qilishi kerak. Xuddi shu imon, ya'ni Masihga bo'lgan imon orqali inson muqaddaslanadi ham.
Ya'ni, odam najot topganidan keyin u Isoga va Uning xochda qilgan ishiga ishongani uchun, Muqaddas Ruh uning ichida kuch-qudrat bilan ish olib boradi va shu imonlining bashariy gunohkor tanasidagi e'htiroslarga qarshi kurashadi (Yuhanno 1:12-13, 36; 15:22, 25; Matto 21:37; 22:24; Ibroniylarga 1:2; 1-Yuhanno 5:10-12).

3. Inoyat ikki tomonlama namoyon bo'ladi: najot topishda (Rimliklarga 3:24) va najot topgan kishining yurish-turishi va xizmatida (yoki muqaddaslanishida) (Rimliklarga 6:15).

Inoyat haqida Muqaddas Kalomning quyida keltirilgan oyatlaridan o'qib-o'rganishingiz mumkin. Quyidagi oyatlarni to'g'ri topish uchun shunga e''tibor bering – qavs ichida birinchi bo'lib Muqaddas Kalomdagi kitob nomi beriladi, yoki raqami bo'lsa birinchi bo'lib raqami yoziladi, keyin bob nomeri, ikki nuqtadan keyin oyat nomeri berilgan; agar bir nechta oyatlarni o'qish kerak bo'lsa, oyatlar chiziq (-) yoki vergul bilan ajratilgan bo'ladi.
Masalan mana shu oyatlarni o'qishimiz kerak bo'lsa: (1-Butrus 5:10-12), biz nima qilamiz?
1. Avval Butrusning birinchi maktubini izlab topamiz,
2. keyin shu maktubning beshinchi bobini topamiz,
3. keyin shu bobning o'ninchi oyatini topamiz;
4. e'ndi o'ninchi oyatdan o'n ikkinchi oyatgacha o'qiymiz.
Agar oldimizda (1-Butrus 5:10, 12) deb yozilgan bo'lsa, unda yuqorida ko'rsatilgan 1-3 qadamlarni xuddi shunday amalga oshiramiz, lekin 4-qadamda biz faqat o'ninchi oyatni, keyin e'sa faqat o'n ikkinchi oyatni o'qiymiz.
Demak vergul oyatlarni ajratsa, shu oyatlarni alohida o'qish kerak, biroq oyatlar chiziq (-) bilan ajratilgan bo'lsa shu oyatlarning hammasini o'qish kerak e'kan.

Mana e'ndi quyida keltirilgan oyatlarni topib o'qib chiqing.

(Ibtido 6:8)
(Ibtido 19:19)
(Ibtido 32:5)
(Ibtido 33:8)
(Ibtido 33:10)
(Ibtido 33:15)
(Ibtido 34:11)
(Ibtido 39:4)
(Ibtido 47:25)
(Ibtido 47:29)
(Ibtido 50:4)
(Chiqish 33:12)
(Chiqish 33:13)
(Chiqish 33:16)
(Chiqish 33:17)
(Chiqish 34:9)
(Sahroda *Numbers* 32:5)
(Qozilar 6:17)
(Rut 2:2)
(Rut 2:10)
(1-Shohlar 1:18)
(1-Shohlar 20:3)
(1-Shohlar 27:5)
(2-Shohlar 14:22)
(2-Shohlar 16:4)
(E'zdra 9:8)
(E'ster 2:17)
(Zabur 45:2)
(Zabur 84:11)
(Sulaymon hikmatlari 1:9)
(Sulaymon hikmatlari 3:22)
(Sulaymon hikmatlari 3:34)
(Sulaymon hikmatlari 4:9)
(Sulaymon hikmatlari 22:11)
(Eremiya 31:2)
(Zakariyo 4:7)
(Zakariyo 12:10)
(Luqo 2:40)
(Yuhanno 1:14)
(Yuhanno 1:16)
(Yuhanno 1:17)
(Havoriylar faoliyati 4:33)
(Havoriylar faoliyati 11:23)
(Havoriylar faoliyati 13:43)
(Havoriylar faoliyati 14:3)
(Havoriylar faoliyati 14:26)
(Havoriylar faoliyati 15:11)
(Havoriylar faoliyati 15:40)
(Havoriylar faoliyati 18:27)
(Havoriylar faoliyati 20:24)
(Havoriylar faoliyati 20:32)
(Rimliklarga 1:5)
(Rimliklarga 1:7)
(Rimliklarga 3:21-24)
(Rimliklarga 4:4)
(Rimliklarga 4:16)
(Rimliklarga 5:2)
(Rimliklarga 5:15)
(Rimliklarga 5:17)
(Rimliklarga 5:20)
(Rimliklarga 5:21)
(Rimliklarga 6:1)
(Rimliklarga 6:14)
(Rimliklarga 6:15)
(Rimliklarga 11:5)
(Rimliklarga 11:6)
(Rimliklarga 12:3)
(Rimliklarga 12:6)
(Rimliklarga 15:15)
(Rimliklarga 16:20)
(Rimliklarga 16:24)
(1-Korinfliklarga 1:3)
(1-Korinfliklarga 1:4)
(1-Korinfliklarga 3:10)
(1-Korinfliklarga 10:30)
(1-Korinfliklarga 15:10)
(1-Korinfliklarga 16:23)
(2-Korinfliklarga 1:2)
(2-Korinfliklarga 1:12)
(2-Korinfliklarga 4:15)
(2-Korinfliklarga 6:1)
(2-Korinfliklarga 8:1)
(2-Korinfliklarga 8:6)
(2-Korinfliklarga 8:7)
(2-Korinfliklarga 8:9)
(2-Korinfliklarga 8:19)
(2-Korinfliklarga 9:8)
(2-Korinfliklarga 9:14)
(2-Korinfliklarga 12:9)
(2-Korinfliklarga 13:14)
(Galatiyaliklarga 1:3)
(Galatiyaliklarga 1:6)
(Galatiyaliklarga 1:15)
(Galatiyaliklarga 2:9)
(Galatiyaliklarga 2:21)
(Galatiyaliklarga 5:4)
(Galatiyaliklarga 6:18)
(E'fesliklarga 1:2)
(E'fesliklarga 1:6)
(E'fesliklarga 1:7)
(E'fesliklarga 2:5)
(E'fesliklarga 2:7)
(E'fesliklarga 2:8)
(E'fesliklarga 3:2)
(E'fesliklarga 3:7)
(E'fesliklarga 3:8)
(E'fesliklarga 4:7)
(E'fesliklarga 4:29)
(E'fesliklarga 6:24)
(Filippiliklarga 1:2)
(Filippiliklarga 1:7)
(Filippiliklarga 4:23)
(Kolosaliklarga 1:2)
(Kolosaliklarga 1:6)
(Kolosaliklarga 3:16)
(Kolosaliklarga 4:6)
(Kolosaliklarga 4:18)
(1-Salonikaliklarga 1:1)
(1-Salonikaliklarga 5:28)
(2-Salonikaliklarga 1:2)
(2-Salonikaliklarga 1:12)
(2-Salonikaliklarga 2:16)
(2-Salonikaliklarga 3:18)
(1-Timo'tiy 1:2)
(1-Timo'tiy 1:14)
(1-Timo'tiy 6:21)
(2-Timo'tiy 1:2)
(2-Timo'tiy 1:9)
(2-Timo'tiy 2:1)
(2-Timo'tiy 4:22)
(Titus 1:4)
(Titus 2:11)
(Titus 3:4-5)
(Titus 3:7)
(Titus 3:15)
(Filimon 1:3)
(Filimon 1:25)
(Ibroniylarga 2:9)
(Ibroniylarga 4:16)
(Ibroniylarga 10:29)
(Ibroniylarga 12:15)
(Ibroniylarga 12:28)
(Ibroniylarga 13:9)
(Ibroniylarga 13:25)
(Yoqub 1:11)
(Yoqub 4:6)
(1-Butrus 1:2)
(1-Butrus 1:10)
(1-Butrus 1:13)
(1-Butrus 3:7)
(1-Butrus 4:10)
(1-Butrus 5:5)
(1-Butrus 5:10)
(1-Butrus 5:12)
(2-Butrus 1:2)
(2-Butrus 3:18)
(2-Yuhanno 1:3)
(Yahudo 1:4)
(Vahiy 1:4)
(Vahiy 22:21)

No comments: